×
Turite klausimų? Pir - Pen 8:00-18:00 +370 5 266 1616 keliones@baltictours.lt

Kelionių istorijos ir patarimai

DMN nuotrauka

Vilniaus oro uosto takas skaičiuoja daugiau nei 40 metų

6+
Ne paslaptis, jog pastaruoju metu naujienų srautai žymiausiuose šalies portaluose vietą dedikuoja Lietuvos oro uostams – liepos mėnesį trumpam atsisveiksime su Vilniaus oro uostu.

Tiesa, ne tik keleiviai, bet ir aviacijos mylėtojai liūdi stebėdami dar seną taką glostančius lėktuvus. Rekonstrukcijai Vilniaus oro uosto bendruomenė ruošiasi itin atsakingai, o Baltic Tours komanda, prieš pamojuodami senajam takui skraidinančiam keleivius virš debesų, nusprendė pasidomėti – tai nuo ko viskas prasidėjo?

Small Planet Airlines orlaivis Vilniaus oro uoste

Tako istorija

Vilniaus oro uostas savo gyvavimo etapą pradėjo po karinio aerodromo vardu, kuris buvo skirtas bombonešiams. Į Vilniaus oro uostą keleiviai sugūžėjo tik nuo 1932-ųjų. Jie, šypsodamiesi, keliavo pirmąja kryptimi Varšuva-Vilnius-Ryga-Talinas, tačiau gausėjantis skrydžių skaičius akivaizdžiai liūdino pavargusį taką. Greitai buvo priimtas sprendimas – laikas orlaivių kilimo ir tūpimo taką išleisti atostogų.

Fanfarai ir tribūnos jau gali imti skambėti – būtent 1962-siais metais buvo pastatytas pirmasis 1 600 metrų takas, kuris tarnauja mums iki šiol! Tiesa, kiek daugiau nei po dešimties metų takas buvo apdovanotas papildomais metrais, todėl sėkmingai išsitęsė iki 2 000! Šiuo metu Vilniaus oro uostas puošiasi 2 515m. ilgio kilimo ir tūpimo taku, o jeigu jį norėtųsi apkabinti, tektų aprėpt jo 50-ties metrų plotį!

Dabartinė Vilniaus oro uosto teritorija / Bartkus FOTO/Lukas Bartkus

Ne lopyti, o iš pagrindų tvarkyti

Vilniaus oro uosto tako tvarkymai vykdavo ir ankščiau, tačiau jie – nežymūs, todėl visi taisymai būdavo organizuojami naktimis. Kodėl? Be abejonės – tam, kad netrukdytų orlaivių eismui. Šį kartą Vilniaus oro uosto takas bus tvarkomas iš pagrindų: po rekonstrukcijos aerodromas puikuosis nauja danga, naujomis drenažo ir lietaus surinkimo sistemomis, taip pat, nauja žiburių valdymo sistema.

Oro linijų bendrovės trypia kojomis

Vilniaus oro uosto takas buvo tvarkomas tik prieš gerus 20 metų, todėl dabar nuglūdintam asfaltbetoniui kaip mat laikas keistis. Tai patvirtina ir Vilniaus oro uosto vadovybė – tako rekonstrukciją lėmė daugelis skirtingų priežasčių. Saugumo ir atsakingos veiklos poreikis atkreipia dėmesį į potencialias galimybes tobulėti ir plėstis – ne paslaptis, jog daugelis aviakompanijų pozityviai tikisi pradėti skrydžius iš Vilniaus. Tai džiugina ne tik visą Lietuvos oro uostų bendruomenę – keliautojai taip pat jau dabar gvildena skirtingų šalių paslaptis, o kelionių agentūros tikisi pasiūlyti dar daugiau unikalesnių paslaugų.

Ir net jeigu vasaros vidury virš Vilniaus stogų negirdėsim skriejančių orlaivių, ateityje, tikėtina, skrisim link naujų krypčių!

Mergina medituoja oro uoste

Už sėkmingą kelionę esame atsakingi ir patys

Baltic Tours kelionių organizatorius primena, jog Vilniaus oro uosto tako rekonstrukcijos metu, laikinais šalies vartais į visų keliautojų pamėgtas kryptis taps modernus Kauno oro uostas. Tenka pasiruošti – jaukūs Kauno oro uosto terminalai pulsuos nuo žmonių gausybės! Mes įsitikinę, kad prie sklandžios Kauno oro uosto veiklos galime prisidėti ir patys, todėl Baltic Tours kelionių ekspertai iš anksto savo klientus informuoja apie transporto judėjimą, stovėjimo aikšteles ir papildomas paslaugas Kauno oro uoste.

Kauno oro uostas

Kauno oro uosto nuotrauka

Tam, kad kelionė sėkmingai prasidėtų tik įžengus pro oro uosto duris, ruošiantis kelionei į lagaminą kviečiame įsimesti saują žinių. Visą reikiamą informaciją rasite ČIA:

KAUNO ORO UOSTAS
VILNIAUS ORO UOSTAS

Snieguolė Valiaugaitė
Aviacijos entuziastė, smalsi keliautoja, ypač žavi pradedančioji žurnalistė - poetiškai apie buitį kalbanti ir nei menkiausios įkvėpimo kupinos gyvenimo detalės nepraleidžianti. Snieguolė yra Baltic Tours kolektyvo pozityvių emocijų ir nuoširdumo mašina. Žingeidi, kūrybiška, drąsi ir iniciatyvi, mainais už šypseną dovanojanti žmogiškumo ir kelionių istorijas.